SILA LETAKKAN AYAT ANDA DI DALAM INI

| Site ne aku yg punya |

copyrighted by Harsida Jasmin a.k.a 2heQ





Suka x blog Xcad??

About Me

My Photo
Proff Xcadbury El-Insomniac
Malaysia
The Struggler
View my complete profile

| Respected Buddy'z |

Its Been So Long Didnt Make The Tears Drop Down... ;'(

Ea..
mmg lama dah x nangesh..
lama dah x kuar kan air mata...
bukan kerana x pernah sedih..
bukan kerana selalu gembira..
cuma air mata tu d tahan sampai ke hari ne..
x tahu da nak kata apa..
sebak..
gundah..
sakit...
semuanya...
di tahan hingga ke hari ini..
hingga aku x tahu da nak luah apa...
dya saja yg faham..
walau jauh..
tetap dya ada..
dya..
dya..
walau papa pown..
kita harus kuat..
kuat hadapi semua..
kawan..
masalah..
cinta..
benci..
semua..
semua..
xda terkecuali..
tp ku masih sedar..
ini cuma dugaan kecil...
dugaan yg cuma kecil sekecil zarah..
masih boleh d tanggung oleh benak fikiran..
oleh kotak hati..
tapi sakitnya..
sakit utk tanggung semua..
mmg begitu lumrah hidup..
jadi aku sedar semua ne...
sedar..
dan sedar...
tapi kesedaran tidak cukup utk ubah semua  ne..
jadi aku harus kuat..
kita harus kuat..
kuat utk semua halangan dan cabaran..
walau 'sakit' mcm mana pon..
kita perlu tanggung...
selagi nyawa d kandung badan..
selagi itu kita d uji..
jd aku menulis ini hanya sebagai coretan rentetan hidup..
my manipulation of words..
pesan si cik emak & cik pak..
hidup mesti kuat..
kalau kita lemah..,,
sapa lg yg nk jd kan kita kuat..???
aku pegang itu..
pegang sampai bila2..
sampai nyawa d lumat oleh keuzuran zaman..
walau 'sakit' manapon kita tanggung..
simpan la ia...
walaupon perit..
perit yg ntah mcm mana...
bagi sesiapa yg dah..,,
ter'luka..
ter'sakit..
ter'hiris..
oleh perbuatan..
oleh percakapan ku...
maaf d pohon..
sorry 2 apology..
kadang semua 2 krn sikap diri ini sendiri..
pemarah..
pendendam..
selagi marah.., selagi itu d dendam..
sesungguhnya aku x ingin menjadi begini.. tapi kadang2 ini semua dari anda juga..
anda sebagai rakan..
anda sebagai teman..
anda sebagai kawan..
anda juga lah sebagai cinta..
anda yg memberi sakit ini..
anda yg memberi marah ini..
anda yg memberi dendam ini..
dan anda juga lah yg memberi sayang..
anda hamba Allah..
kita hamba Allah..
sangat sakit bila d sakiti..
sangat manis bila d sayangi..
hanya itu mampu ku luah..
hanya itu mampu ku coret..
kerana tidak semua boleh d lakar..
tidak semua boleh d tahu..
kerana ada yg berhak utk lebih tahu..
yg d ATAS..
ALLAH SWT..
kerana yg BAEK  itu dtg dr ALLAH dan yg BURUK itu juga dari ALLAH..,
cuma yg BURUK itu d perturunkan kepada kita..

...: salam :...











2 owg pimp my story:

Eunica Alias said...

kata2 mu heq...diam2 ubi berisi ko ya...aq maafkn..n aq pun maw mnta maaf gak ya...sori...(^_^)

Xcadbury said...

hahaha DALAM HATI ADA TAMAN... DALAM TAMAN ADA BUNGA.. Hhahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
avatarYawW eU aLL!!
Pleasure 2 dr0p by ;)

It Scrolling Me

my wish
be own self
only THEM
We are Apart
dean list coming soon
BALEK TANPA RASA (9.9)
22/10/2011 coming soon
faceblogger

facebook
xcad melody
shout here

ShoutMix chat widget
xcad was here...

Post Si Semut Cokelat

Xcad Si Semut Cokelat

Come Over